• شنبه تا چهارشنبه (8:30-19:30)
    (9-17) پنجشنبه
  • تهران
    امیر آباد
  • info@watsongeneticlab.com
    برایمان بنویسید
مشاوره ژنتیک دوران بارداری

مشاوره ژنتیک قبل از بارداری به معنی بررسی و ارزیابی وضعیت ژنتیکی زوجین قبل از شروع بارداری است

پیش از بارداری

 

مشاوره ژنتیک قبل از بارداری به معنی بررسی و ارزیابی وضعیت ژنتیکی زوجین قبل از شروع بارداری است. این مشاوره به منظور تشخیص بیماری های ژنتیکی، ریسک ابتلا به بیماری های ژنتیکی در نسل بعد و روش های پیشگیری از انتقال بیماری به فرزندان صورت می گیرد.

 

در این مشاوره، تاریخچه بیماری های خانوادگی و جزئیاتی مانند سن بروز بیماری و علائم آن بررسی می شود. همچنین، آزمایش های ژنتیکی می توانند برای تشخیص بیماری های ژنتیکی کاربرد داشته باشند.

 

 

با توجه به اطلاعات جمع آوری شده، پزشک مشاور به زوجین راهنمایی می کند تا بهترین تصمیم برای پیشگیری از انتقال بیماری به نسل بعدی را اتخاذ شود.

مشاوره ژنتیک قبل از بارداری بسیار مهم است و بهترین زمان برای آن، قبل از شروع بارداری است. در واقع، اگر زوجین با توجه به تاریخچه خانوادگی، عوامل ریسک و سایر علائم مشکوک به بیماری های ژنتیکی، مشاوره ژنتیکی قبل از بارداری را دریافت کنند، می توانند برای پیشگیری از انتقال بیماری به فرزندانشان، اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

از طرفی، هرچه مشاوره ژنتیک زودتر شروع شود، می توان موارد را زودتر شناسایی کرده و برای اقدامات لازم وارد عمل شد. بنابراین، مشاوره ژنتیک قبل از بارداری بهترین زمان برای شناسایی و پیشگیری از بیماری های ژنتیکی است.

 

 

مشاوره ژنتیکی قبل از بارداری، یک فرایند است که می‌تواند به شما و همسرتان کمک کند تا مشکلات ژنتیکی  محتمل در فرزندانتان را پیش بینی کنید. به عبارت دیگر شما می‌توانید مطمئن شوید که فرزندتان با بیماری‌های ژنتیکی مثل بیماری های کبدی، بیماری های خونی و مشکلات دیگر مواجه نخواهد شد.

 

برخی از بیماری‌های ژنتیکی که به صورت ارثی انتقال می‌یابند و  اگر والدین حامل این جهش باشند، فرزند آنها احتمالاً با این بیماری مواجه خواهد شد. در این مورد، تست ژنتیکی می‌تواند به شما کمک کند تا خطرات این نوع از بیماری‌های ژنتیکی را پیش بینی کنید و در صورت لزوم، اقدامات احتیاطی لازم را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری‌ها به عمل بیاورید.

 

مشاوره ژنتیکی قبل از بارداری، فرایندی است که به زوجین کمک می کند تا در مورد احتمالات بروز مشکلات ژنتیکی در فرزندانشان آگاهی پیدا کنند. در این فرایند، یکی از انواع آزمایش های ژنتیکی را انجام می دهند، سپس با توجه به نتایج، به زوجین توضیح می دهند که چه احتمالی وجود دارد که فرزندان آنها با اختلالات ژنتیکی مواجه شوند.

 

NTبالا-تست های بارداری

 

بعد از انجام آزمایش ژنتیکی، پزشک یا مشاور ژنتیکی، نتایج را با زوجین مطرح کرده و در صورت لزوم، به آنها توصیه هایی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری های ژنتیکی یا مشکلات دیگر ارائه می دهد. علاوه بر این، برخی از مشاوره های ژنتیکی شامل توصیه های برای تغییر الگوی زندگی، رژیم غذایی، مشاوره روانشناسی، مشاوره تربیت فرزند و غیره نیز می شوند.

 

 

اشتراک برای مشاهده
اخبار جدید

***بدون اسپم!